Flagget til topps i Oslo!

Flaggheising.Oslo.Gunnar KnutsenTorsdag morgen 4. mai ble det skogfinske flagget for første gang heist ved et offentlig bygg, ved rådhuset i Oslo. (Alle foto Gunnar Knutsen/Tumblewime Films.)

Her står fra v. designer Frederic Lindboe, Jan Myhrvold (Solør-Värmland Finnkulturforening), Rune H. Bjerke (Skogfinneforeningen), ordfører Kari Heggelund fra Åsnes  og Terje A. Bredvold (Skogfinske interesser i Norge) etter at de hadde vært inne hos ordfører Marianne Borgen og fått varmet seg på en kopp kaffe i påvente av en forsinket flaggleverandør.

Borgen/Bjerke

Ordfører Marianne Borgen møtte skogfinnerepresentantene utenfor rådhuset, og hilser her på Rune Bjerke, Terje Bredvold bak.