Ståpels-konsert i Hurdal!

Hurdalskonsert

(Foto: Rune) Fra venstre Vegar Vårdal, Gisle Sløtte, Per-Erik Berge og Tove Kanten.

Gratiskonserten 25.9 på Hulderhaugen som var Skogfinneforeningens bidrag til Hurdalsdagene, ble en innertier. Det kom et førtitalls folk, i konkurranse med et utall andre tilbud i løpet av helga. Veldig bra i ei lita bygd!

Miksen av Kontspellera med Årets folkemusiker 2020  Vegar Vårdal, viste seg å være et vellykket grep som vi tror begge parter kunne hente noe fra.

De hadde satt sammen et timeslangt program som spente fra gammeldanser fra Albert Svea-samlingen til mer arkaiske slåtter - som satt som skudd. Det toppa seg med Vegars riktig diabolske versjon av "Polsen Puken spelte da Gruekjerka brant", og ikke minst det tonefølget han la på Toves vals "På dans i Skytterhuset" som fikk ståpelsen til å reise seg på noen og enhver. Dette må vi få til mer av!
Vi er inderlig glad for å ha disse folka på laget. De er med på å gjøre Skogfinneland større, og de bidrar til å bryte usynligheten som er et av skogfinnenes hovedproblemer.

Hurdalspublikum