Ut av skapet!

KnaisetraI dette området, Skrukkelia i Hurdal, slo de første skogfinnene seg ned fra 1630-åra. Her fra Knaisetra.

I medlemskapsparagrafen vår står det:

Alle som kjenner skogfinsk tilhørighet, og/eller stiller seg solidarisk med skogfinnenes sak, støtter formålsparagrafen og betaler kontingent, kan bli medlem.

Skogfinnene har vært mer eller mindre usynliggjort, kanskje særlig i de vestlige områdene der assimileringen har vært sterkest. Det er på høy tid å komme ut av skapet og gjøre seg synlig. Å melde seg inn i Skogfinneforeningen er en måte å gjøre det på. Ikke minst er dette en utfordring til skogfinnefolket vestpå (Oslo/Akershusområdet og strøka mellom Gjøvik og Drammen).

Hvis det stemmer at det kan finnes omlag en halv million etterkommere i Norge etter skogfinneinnvandrerne, burde vi kunne bli en ikke ubetydelig flokk!

Du melder deg inn ved å gjøre to ting:

1) - Send en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. og legg ved navn, postadresse/kommune og fødselsår.

2) - Betal inn årskontingenten på kr. 200 til bankkonto nr. 9365.31.95271, eller VIPPS 662508. Medlemskapet er gyldig når kontingenten er registrert.